کسب درآمد و فروشگاه اینترنتی انتقال تصوير دوربين مداربسته چيست؟
close
تبلیغات
ثبت لینک و بنر در اینجا
درآمد عالی با فروش فایل
ایجاد اپلیکیشن اندروید
تبلیغات بنری و متنی
loading...
YourAds Here YourAds Here

دل شکسته

بازدید : 31
شنبه 25 ارديبهشت 1400 زمان : 8:52

انتقال تصوير دوربين مداربسته چيست؟


امروزه پيشرفت جوامع در زمينه هاي کنترل يک محل بدون مراجعه و روند رو به رشد اتوماسيون در هر زمينه اي مشهود و گريز ناپذير ميباشد. يکي از زمينه هاي اتوماسيون کنترلي و حفاظتي نصب دوربينهاي مداربسته در يک محل و کنترل و بازبيني آنها از هرجاي دنيا از طريق اينترنت بدون مراجعه به محل ميباشد.

بعضي مواقع لازم است با استفاده از اينترنت نظاره‌ گر تصاوير دوربين مداربسته خود باشيم، به‌ طوري که در هر زمان و مکان، حتي از راه دور هنگام سفر بر محل نصب دوربين مدار بسته نظارت و کنترل داشته باشيم.بهترين راه براي انجام اين کار، بهره‌گيري از اينترنت و گوشي موبايل همراه يا لپ تاپ است. بدين صورت که با نصب يک نرم افزار انتقال تصوير دستگاه DVR يا NVR روي گوشي موبايل اندرويد يا ios خود مي‌توانيد از راه دور بر محيط نظارت کامل داشته باشيد. لازم به‌ذکر است جهت انتقال تصاوير بايد دستگاه DVR يا NVR نيز به اينترنت متصل باشد.

به ارسال تصاوير دوربين‌هاي مداربسته نصب شده در يک محل، روي موبايل، تبلت، کامپيوتر و يا لپ تاپ از طريق اينترنت، انتقال تصوير دوربين مداربسته مي‌گويند.

انواع روش هاي انتقال تصوير دوربين مداربسته

  • انتقال تصوير دوربين مداربسته بدون آي پي استاتيک بر رويبستر شبکه داخلي
  • روش اينترنتي بدون به صورت کلود و P2P
  • انتقال تصوير اينترنتي بدون آي پي استاتيک با استفاده ازتنظيمات NAT در مودم ADSL
  • انتقال تصوير با آي پي استاتيک در شبکه اينترنت با استفاده ازتنظيمات NAT در مودم ADSL
  • انتقال تصاوير وايرلس دوربين مداربسته و دستگاه DVR ودستگاه NVR بر روي بستر شبکه بي سيم
  • انتقال تصوير بدون نياز به هيچ گونه آدرس آي پي اينترنتي و ازطريق انتقال تصوير وايرلس
  • انتقال اينترنتي بر روي بستر اينترنت سيمکارتي ?G و ?G بااستفاده از مودم ?G و دانگل ?


انتقال تصوير به روش آي پي استاتيک


اولين گام براي انجام انتقال تصوير دوربين مدار بسته اين است که شما يک خط اينترنت داراي آي پي ثابت داشته باشيد.براي اين منظور بايد از هر کجا که اينترنت خود را تهيه کرده ايد اقدام به خريد آدرس آي پي ثابت يا همان آي پي استاتيک کنيد.حال دليل خريد آدرس آي پي ثابت چيست ؟ هر بار که شما به اينترنت وصل مي شود آدرس آي پي شما تغيير مي کند.به عبارت دقيق تر هنگامي که شما مودم خود را روشن مي کنيد از طرف ارائه دهنده سرويس اينترنت شما ، يک آدرس آي پي متغيير به آن اختصاص مي يابد.ممکن است در صورت خاموش و روشن کردن مودمتان آدرس آي پي شما مجدد تغيير کند و براي انتقال تصوير دوربين مدار بسته نياز است تا شما داراي يک خط اينترنت با آدرس آي پي ثابت باشيد.

شبکه اجتماعي خريد و فروش آنلاين

براي انجام انتقال تصوير توسط آي پي استاتيک (ثابت) شما بايد تنظيماتي را روي مودم خود صورت دهيد.در اين تنظيمات شما منابعي از شبکه داخلي خودتان را به اشتراک مي گذاريد.حال اين منابع مي توانند هر چيزي باشند که شما در انتقال تصوير دستگاه دي وي آر خود را به اشتراک مي گذاريد.با اين کار شما در حقيقت اجازه داديد که هر کس آدرس آي پي شما را وارد کند ، بتواند به دستگاه دي وي آر شما دسترسي داشته باشد و بتواند تصاوير دوربين هاي شما را مشاهده کند.

انتقال تصوير به روش P2P

با پيشرفت علم و ظهور تکنولوژي انتقال تصوير P2P، هر دستگاه يک کد منحصر به فرد به نام کد P2P دارد که نياز به هيچ تنظيمات و عمليات خاصي براي انتقال تصوير ندارد و با تمام شبکه هاي اينترنت سازگاري دارد و فقط کافيست اينترنت را به دستگاه متصل کنيد.سيستم P2P يا همان Peer to Peer يکي از شاخه هاي سيستم ابري هستند که در کشور عزيزمان اصطلاح Cloud رايج است. کد P2P به همراه نام کاربري و رمز عبور را در نرم افزار گوشي وارد کنيد و به سرعت تصاوير براي شما قابل دسترس خواهند بود.

اين روش به آساني قابل تنظيم بوده و هيچ گونه نيازي به استفاده و دريافت آي پي استاتيک نيست. انتقال تصوير P2P، به راحتي اين امکان را بوجود مي آورد تا تنها با اسکن کردن بارکد QR کد، به دستگاه دي وي آر انتخابي دسترسي داشته باشيد.اين عمليات بدون نياز به پروکسي ، پورت فورواردينگ و برنامه هاي دايناميک انجام پذير است.نرم افزار هاي مربوطه اين امکان را براي کاربر ميسر مي کند تا از هر نقطه با تلفن همراه خود در صورت وجود اينترنت به تصاوير سيستم هاي دوربينهاي مدار بسته نصب شده دسترسي داشته باشيد.

بيشتر بخوانيد: دوربين مداربسته هايک ويژن



مزاياي شبکه ي p-2-p


?- در p-2-p هيچ نيازي به مديريت سيستم تمام وقت نيست. هر کاربري مدير دستگاه خود است.
?- در p-2-p تمامي منابع و محتويات ميان همه ي کلاينتها تقسيم مي شود.
?-به دليل اينکه عدم وابستگي در p-2-p ، اين روش قابل اعتماد تر است. عدم موفقيت يک کلاينت، تاثيري بر عملکرد کلاينت هاي ديگر ندارد.
?- نصب آن و در نتيجه تنظيمات کامپيوتر در اين شبکه آسان مي باشد.
?-هزينه ي کلي ساخت و نگهداري اين نوع شبکه به نسبت بسيار پايين است.

معايب (اشکالات) طراحي p-2-p

?-در اين شبکه کل سيستم غير متمرکز است در واقع يک نفر نمي تواند تنظيمات قابليت دسترسي کل شبکه را تعيين کند.
?-ريکاوري داده و گرفتن فايل پشتيباني در اين نوع شبکه بسيار سخت است.
?-نرم افزار هاي مخرب ميتوانند به راحتي در طراحي اين سيستم p-2-p انتقال يابند.
?-بسياري از فيلم ها، موزيک ها و ديگر فايل هاي کپي رايت ، از اين نوع انتقال فايل استفاده ميکنند. P-2-p تکنولوژي است که در مواردي که تعداد فايل ها بالاست، استفاده ميشود.

بيشتر بخوانيد: تي وي تي

چگونه امنيت انتقال تصوير دوربين مداربسته را بالا ببريم؟

همين چند روز پيش بود که خبري در رسانه ها منتشر شد که يک تکنسين نصب دوربين مدار بسته، رمز عبور براي مشاهده تصوير آنلاين دهها مشتري خود را سالها در اختيار داشته و گه گداري اين تصاوير را مرور ميکرد. جالب اينکه اکثر اين دوربين ها در شخصي ترين اتاق هاي منازل نصب بودند. اين خبر باعث شده نگراني شديدي براي استفاده کنندگان از سيستم دوربين مدار بسته ايجاد گردد که چگونه مي توان امنيت انتقال تصوير دوربين مداربسته بالا برد و حريم خصوصي خود را حتي در قبال شرکت فروشنده و نصب کننده اين سيستم هاي امنيتي حفظ نمود.

راهکار هايي که ما در ادامه خواهيم دارد مواردي است که بسياري از آنها به سادگي انجام پذير است و ما سعي ميکنيم همه ي مواردي که امنيت انتقال تصوير دوربين مدار بسته تان را بالا مي برد در ادامه بازگو مي کنيم.

يوزر و پسورد را خودتان انتخاب کنيد.

بسياري از دستگاه هاي دي وي آر و NVR پس از اتصال به اينترنت قابليت انتقال تصوير بدون هيچ تنظيم خاصي را دارا هستند و هر شخصي بتواند به نحوي کد و شماره اتصال به دستگاه ضبط کننده را بدست آورد، قادر خواهد بود که به اين دستگاه متصل گردد. معمولا اين کد به صورت QR کد به صورت نرم افزاري و حتي روي بدنه دي وي آر وجود دارد.

راهکار اين است که بر روي دي وي آر يوزرنيم و پسورد قوي خود را تعيين نمود. اين عمل باعث مي شود که کساني که حتي به کد اتصال به نحوي دسترسي داشته اند به سد مستحکم نام کاربري و کلمه عبور برخورد کنند که عبور از آن کار هر کس نخواهد بود.

در مورد يوزر و پسورد اين مورد را هم بدانيد که اکثر سيستم هاي دوربين مدار بسته داراي پسورد پيش فرض هستند که به راحتي مي توان آن حدس زد. پس به رمز پيش فرض هچ وقت نبايد اطمينان کرد. اين اولين قدم در بالا بردن امنيت انتقال تصوير در دوربين مداربسته است.

رمز واي فاي مطمئن

درست است که دستگاه ضبط کننده دوربين مدار بسته با کابل به مودم وصل مي شود اما کساني که به واي فاي متصل هستند قادراند آي پي هاي متصل شده به مودم را ببينند و در صورتي که کمي اطلاعات شبکه داشته باشند، متوجه وجود دي وي آر يا NVR خواهند شد و در صورتي که دستگاه دي وي آر پسورد نداشته باشد يا پسورد پيش فرض بر رويش باشد، به راحتي تصاوير زنده و حتي تصاوير ضبط شده در دسترس شان قرار ميگيرد.

راهکار دوباره استفاده از رمز مطمئن استفاده از عدد و حروف کوچک و بزرگ و کاراکترهاي خاص است تا هک کردن رمز واي فاي را ناممکن سازد.

رمز عبور را بعد از نصب تغيير دهيد

اگر در مورد ساختن يوزر و پسورد براي دوربين مدار بسته منزل يا محل کارتان آشنايي نداريد. ابتدا روش ساختن آن را از نصاب يا تکنسين نصب آموزش ببينيد و متوجه شويد که چگونه آنها را بايد در تلفن همراه يا کامپيوتر شخصي خود وارد نماييد و پس از تحويل گرفتن کار، خودتان حداقل پسورد را تغيير داده و به يک کلمه عبور قدرتمند بدل کنيد.

امنيت انتقال تصوير دوربين هاي وايرلس

برخي از دوربين هاي مدار بسته که در بازار به نام دوربين بيسيم به فروش مي روند نياز به دستگاه دي وي آر نداشته و خودشان به صورت مستقيم به واي فاي مودم وصل شده و انتقال تصوير را به صورت نقطه به نقطه انجام مي دهد.

بسياري از افراد اين دوربين ها را به صورت تکي يا چندتايي براي داخل خانه تهيه مي کنند که نياز به امنيت بسيار بالاتري به نسبت آنهايي که در محوطه ها نصب مي شود مي باشد.

نکته اول در مورد امنيت اين نوع دوربين ها اين مورد است که اصلا به مدل هاي ارزان قيمت بسنده نکنيد. بارها ديده ايم که با وارد کردن کد دسترسي به يک دوربين بيسيم، تصاوير مربوط به يک دوربين ديگر را در جايي ديگر پديدار ميشود و اين نمي تواند گزينه اي مناسب براي منازل باشد.

دوربين هاي بيسيم معتبر معمولا از امنيت بالايي برخوردارند به اين شرط که مصرف کننده خودش راه اندازي نرم افزاري را انجام دهد. اين نوع دوربين ها از نصب سريع و اتوماتيک پشتيباني مي کنند و اگر مصرف کننده کمي وقت بگذارد خودش قادر است آن را نصب و مسايل امنيتي اش را حفظ نمايد.

براي متصل شدن به دوربين بيسيم ابتدا مي بايست با يک ايميل يا شماره تلفن در سايت توليد کننده ثبت نام نمود. اين مهمترين قسمت امنيتي دوربين هاي بيسيم است و تکنسيني که در پاراگراف اول از او ياد کرديم با وارد کردن ايميل خودش درون دوربين هاي بيسيم مشتريانش به اين تعداد از دوربين هاي امنيتي دسترسي داشت.

پس حتما با ايميل و شماره خودتان ثبت نام کنيد و در ادامه پس از اتصال به دوربين مدار بسته مي بايست مام کاربري و کلمه عبور قدرتمندي اختصاص دهيد تا سد حفاظتي در برابر نفوذ و مشاهده دوربين هايتان در مقابل افراد ناشناس را مستحکم تر کنيد.

دوربين مداربسته

فروشنده مطمئن

در انتها مي توان فروشنده را در مشاوره و انتخاب دوربين مدار بسته معتبر دخيل دانست. برخي فروشندگان به صرف سود بيشتر ممکن است مدلي را پيشنهاد نمايند که امنيت بالايي ندارند. اما بسياري از شرکتها نيز وجود دارند که اعتبار و کيفيت محصوشان برلي آن شرکت مهم است و محصولات پيشنهادي که دارند مي تواند با استاندارهاي بالاي امنيتي در جهان همگام و همسو باشد. پس فروشنده نيز مي تواند با پيشنهاد گزينه هاي مطمئن آخرين گام را براي بالا بردن امنيت انتقال تصوير دوربين مداربسته بر دارد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 3

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • نرم افزار مديريت مشتريان
  • موسسه مهاجرتی در شیراز
  • چيتا وي پي ان
  • چيتا وي پي ان
  • آموزش سئو در زوميت
  • موسسه حقوقی
  • نرده بالکن
  • آموزشگاه آشپزي
  • شيائومي اقساط
  • ارسال پیامک به لیست سیاه
  • دانلود سريال
  • خريد اکانت اسپاتيفاي
  • عکاس مینیمال
  • سایبان برقی
  • دوره ÙŠ آموزش کاتلين
  • سایبان برقی منصف
  • Chocolate Milkshake
  • شارژ کارتريج در تهران را از کجا بخواهيم؟
  • سئو کار حرفه اي
  • اسليو معده
  • شروع برنامه نويسي
  • دانلود کتاب English File
  • آداپتور صنعتي
  • خرید cp
  • تيتانيوم دي اکسيد
  • تيتانيوم دي اکسيد
  • دکتر ولي زاده هيپنوتيزم
  • شرکت طراحي ويلا
  • خبرگذاري آراد
  • شرکت اتيه انرژي تلاش
  • بام ساز مجري سقف شيرواني
  • فروشگاه اينترنتي بانيليون
  • گات ترکي
  • باغ ايراني
  • تهران گاردن
  • https://kartvisitirani.ir/
  • صنعت گستر سامان
  • لنت لاين
  • فروشگاه اينترنتي شهر تلويزيون
  • سيلک فکتوري
  • بيسکوتي Ú©ÙŠÚ©
  • فروشگاه اينترنتي خانم Ú¯Ù„
  • طراحی سایت اصفهان
  • فیلم ایرانی
  • خرید دوربین مدار بسته
  • لیست قیمت دوربین اچ دی هایک ویژن
  • لیست قیمت دوربین تیاندی
  • طراحي وب سايت
  • خودروبر امید
  • باغ استور
  • خرید بک لینک EDU
  • محصولات نانوسان
  • آموزش زبان انگلیسی کودکان
  • آموزش زبان انگلیسی کودکان
  • آموزش زبان انگلیسی کودکان
  • تهران لرن
  • free stories for kids
  • online short stories for kids
  • moonzia
  • آموزش نقاشی کودکانه زیبا
  • اقامت Ùˆ مهاجرت به کانادا
  • شرایط Ùˆ هزینه های تحصیل در قبرس شمالی
  • دانلود بازی کامپیوتر
  • زندگی در قبرس
  • زندگی در قبرس
  • کفش بلور
  • راهنمای خرید کفش پیاده‌ روی
  • Akhbarshab
  • twitter smm panel
  • little mermaid
  • خرید اکانت v2ray
  • ابزارآلات
  • خرید اشتراک v2rayng
  • cheapest smm panel
  • خرید صندوق انتقادات Ùˆ پیشنهادات
  • آموزش زبان اسرائیلی
  • مشاور سئو
  • controlmgt.ir
  • virgool
  • virgool
  • تبلیغات پاپ آپ
  • آیین نامه راهنمایی Ùˆ رانندگی
  • سایت رایگان
  • نمونه سوالات آیین نامه
  • ایران سی ان
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • Ú©Ù„ مطالب : 163
  • Ú©Ù„ نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 25
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 35
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ امروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ دیروز : 0
  • بازدید هفته : 139
  • بازدید ماه : 898
  • بازدید سال : 3372
  • بازدید Ú©Ù„ÛŒ : 9571
  • کدهای اختصاصی