کسب درآمد و فروشگاه اینترنتی دوربين مداربسته ضد انفجار
close
تبلیغات
ثبت لینک و بنر در اینجا
درآمد عالی با فروش فایل
ایجاد اپلیکیشن اندروید
تبلیغات بنری و متنی
loading...
YourAds Here YourAds Here

دل شکسته

بازدید : 25
دوشنبه 29 شهريور 1400 زمان : 11:40

دوربين مداربسته ضد انفجار

دوربين مدار بسته ضدانفجار در واقع نوعي از سيستم هاي مداربسته هستند که براي مکان هاي پرخطر استفاده مي شوند. يک دوربين مداربسته معمولي در مکان هايي همچون معادن، ايستگاه هاي نفت و گاز، انرژي هسته اي و ... براي اهداف نظارتي کافي نخواهد بود. از اين رو چنين صنايعي، همواره نياز به تکنولوژي هاي پيشرفته براي نظارت و رسيدگي به چالش هاي مي باشد. در ادامه مي خوانيم:

معرفي دوربين مدار بسته ضد انفجار
کاربرد دوربين هاي ضدانفجار
نحوه عملکرد دوربين ضدانفجار
استانداردهاي لازم
مشخصات

معرفي دوربين مداربسته ضد انفجار


دوربين مداربسته ضد انفجار دوربيني است که مي توان در هر محيطي نصب کرد اما بيشتر در محيط هاي خطرناک که به صورت بالقوه خطر انفجار هر لحظه در آن وجود دارد استفاده مي شود.
جنس بدنه اين دوربين ها از فولاد قوي و ضدرنگ است تا در برابر انفجار از آيب هاي احتمالي در امان باشد.
اين دوربين ها در برابر پرتوهاي خطرناک ماوراء بنفش، بخار نمک و آلودگي هوا بسيار مقاومت فوق العاده اي دارند. همچنين براي مقاومت بيشتر بدنه فولادي اين دوربين ها، الکترواندود شده است.
محصولاتي مختلفي از اين سري از دوربين ها توليد شده است که داراي قابليت هاي مختلفي هستند. برخي از اين دوربين ها قسمت هاي گرم کننده و برف پاک کن دارند. همچنين برخي داراي قابليت موقعيت يابي، عکس برداري به صورت نوري يا حرارتي مي باشند.
بنابراين، طراحي اين دوربين ها به نحوي است که در هنگام وقوع انفجار سالم مي مانند و تصاويرشان از دست نمي رود.

کاربرد دوربين هاي ضدانفجار


دوربين هاي ضدانفجار در مشاغلي همچون تانکرهاي نفت و گاز، کارخانه هاي توليد مواد شيميايي، مکان هاي سوخت گيري هواپيماها، معادن زغال سنگ و يا پالايشگاه هاي نفت، تاسيسات تصفيه فاضلاب و... استفاده مي شوند.
در اين محيط ها اغلب گازهاي قابل اشتعالي مانند استون، پروپان، متان، هيدروژن و يا گرد و غبار زغال سنگ موجود است.

نحوه عملکرد


هنگامي که يک دستگاه هاي برقي و الکترونيکي را روشن مي کنيد در ابتدا يک جرقه هاي کوچکي توليد مي شوند. به عنوان مثال، يک کليد برق روشنايي خانگي ممکن است در هنگام روشن شدن، يک جرقه قابل رويت کوچک و بي ضرر را منتشر کند.
حال در يک فضاي معمولي مانند خانه، اين جرقه هيچ مشکلي ايجاد نمي کند، اما چنانچه در محيطي توليد شود که مواد اشتعال زا و حساس مانند گاز، مواد شيميايي، اکسيژن و ... به ميزان زياد موجود هستند ممکن است انفجار رخ دهد.
در واقع دوربين مداربسته ضد انفجار بيش از آنکه در برابر انفجار مقاوم باشند از وقوع آن جلوگيري مي کنند. اين دوربين ها در محيط هايي با شرايط سخت مانند توربين هاي گاز يا بخار، سايت هاي پردازش مواد شيميايي و پالايشگاه هاي پتروشيمي دوام مي آورند.

استاندارد هاي لازم


لازم به ذکر است که دوربين مداربسته ضد انفجار بايد داراي استانداردهايي همچون ATEX يا IECEx باشد.
IECEx
يک استاندارد بين المللي است، در حالي که دستورالعمل يا استاندارد ATEX براي محافظت از کارگران از خطرات انفجاري و ايجاد استانداردهاي جامع براي تجهيزات موجود در اتحاديه اروپا است. اين استانداردها نوع محيط و سطح مقاوت تجهيزات را مشخص مي کنند. استاندارد UL نيز مربوط به تجهيزات موجود در ايالات متحده است.

مشخصات


دوربين هاي مداربسته ضدانفجار داراي انواع و مدل هاي مختلفي هستند. اما تمامي آنها داراي مشخصات استاندارد زير مي باشند:

قابل اعتماد و مستحکم


دوربين هاي ضد انفجار با محفظه هاي بسيار قدرتمندي تجهيز شده اند. حتي در محيط هاي کاري خطرناک و شرايط آب و هوايي بسيار بد نيز مي توانيد به صورت پيوسته محل مورد نظر را نظارت کنيد.

بيشتر بخوانيد: هايک ويژن hikvision

سيستم يکپارچه براي نظارت 24 ساعته


اين دوربين ها به راحتي با ساير تجهيزات مانيتورينگ از راه دور مانند موبايل، تبلت و ... ادغام مي شوند.
به اين ترتيب، شما مي توانيد به طور مداوم فعاليت هاي روزانه محل کار خود را، در هر جايي که هستيد نظارت کنيد. تصاوير ضبط شده در اين محيط ها مي تواند به کاهش سطح خطر کمک کنند.

وضوح تصوير بالا

تصور کنيد که دوربين مداربسته اي نصب کرده ايد که تصاوير دانه يا تار شده را ارسال مي کند و يا در تاريکي تصاوير قابل رويتي ارائه نمي کند. اما در مورد دوربين هاي مدار بسته ضد انفجار ويژگي هايي مانند وضوح عالي، تشخيص رنگ ها و کيفيت تصوير فوق العاده (حتي در نرخ فريم بالا)، فوکوس اتوماتيک، زوم اپتيکال موتورايز و حساسيت به روشنايي(LUX) بالايي وجود دارد( هاي دارک فايتر هايک ويژن).
بنابراين، آنها مي توانند مسافت هاي طولاني را پوشش دهند و تصاوير با جزئيات زيادي را در نور کم ارائه دهند.

ويژگي هاي هوشمند

بسياري از دوربين هاي مداربسته ضد انفجار مدرن براي داشتن حداکثر ايمني، مجهز به ويژگي هاي هوشمندي مانند تشخيص عبور از خط، تشخيص حرکت و يا تشخيص آلارم کاذب هستند.
با استفاده از اين ويژگي هاي تجزيه و تحليلي، اين دوربين ها قادر به تشخيص رخدادهاي مختلف هستند و به طور خودکار با اقدامات خاص مانند ارسال آلارم پاسخ هاي لازم را مي دهند.

تضمين ايمني داده ها

دوربين هاي ضدانفجار در زماني که يک انفجار يا آتش سوزي رخ مي دهد کارايي بالايي دارند. تصاوير ارسالي اين دوربين ها در هنگام انفجار مي تواند در يافتن علت دقيق حادثه بسيار کمک کننده باشند.
اين تصاوير همچنين مي توانند براي آموزش، تجزيه و تحليل دقيق و يا براي حل مسائل حقوقي مفيد باشند.

دسترسي از راه دور


هنگامي که يک دوربين ضد انفجار را در سيستم نظارت تصويري خود تعبيه مي کنيد مي توانيد از راه دور بر آن کنترل داشته باشيد.
مزيت اين کار اين است که نظارت از راه دور بر يک منطقه خطرناک ايمني بالاتري دارد.

مزاياي نصب دوربين مداربسته چند سنسوره

استفاده از دوربين مداربسته چند سنسوره مزاياي بسياري دارد، اين دوربين ها معمولا به جاي چند دوربين ثابت به کار مي روند و با نصب آنها ميتوان تعداد دوربين هاي مورد نياز را کاهش داد.

اين دوربين ها به کاربر امکان آگاهي بهتر از موقعيت را داده و يک تصوير پاناروما بدون از دست دادن زاويه اي خاص را ارائه مي دهد. در اين مقاله قصد داريم شما را با برخي از مزاياي اصلي استفاده از اين دوربينها آشنا نماييم.

تعداد دوربين مورد نياز کمتر:

دوربين مداربسته چند سنسوره پاناروما محدوده وسيعي را پوشش مي دهد ، بنابراين مي توان آن را جايگزين نياز به نصب چند دوربين تک سنسور نمود. با ترکيب دو سنسور تصوير و لنز در يک محفظه مي توان تا ??? درجه را به آساني پوشش داد.

دوربين مداربسته ثابت معمولا مي تواند زاويه ديد محدودي تا ?? درجه را براي کاربران فراهم کنند اما دوربين هاي مداربسته چند سنسوره که داراي ? سنسور و لنز يا بيشتر مي باشند مي توانند تا ??? درجه را در کنار ديوار يا در صورت نصب شدن بر روي دکل يا محدوده باز تا ??? درجه را پوشش دهند

بيشتربدانيد: . دوربين مداربسته تي وي تي

مزاياي بيشتر با تعداد دوربين مداربسته کمتر

کاهش تعداد دوربين هاي مورد نياز مزاياي زيادي براي پروژه نظارتي دارد که از جمله مهترين آنها صرفه جويي در وقت و هزينه براي کاربر نهايي مي باشد.

از مزاياي ديگر کاهش تعداد دوربينها از اين طريق ، نياز به کار کمتر براي نصب و کابل کشي هاي مورد نياز است. مدل هاي جديد دوربين مداربسته چند حسگر به کاربر اجازه استفاده از همان کابل براي انتقال انرژي برق مورد نياز را به کاربر مي دهند.

علاوه بر اين به دليل اينکه دوربين داراي يک IP و مک آدرس مي باشد نياز به يک مجوز استفادع از VMS مي باشد که اين کاهش قابل توجهي در هزينه ها نسبت به استفاده از چند دوربين مداربسته مجزا براي پوشش همان منطقه دارد.

البته اين مورد ممکن است در VMS هاي مختلف فرق کرده و نياز به تهيه مجوز براي هر جريان ويدئويي مجزا باشد.

AXIS P3707-PE Network Camera

از ديگر مزاياي عملياتي اين مورد مي توان به عدم نياز اپراتور به سوئيچ بين دوربين هاي مختلف اشاره نمود. اپراتور از اين طريق مي تواند همه چيز را در يک صفحه نمايش بدون نياز به سوئيچ به دوربينهاي ديگر مديريت نموده و در نتيجه زمان بررسي را کاهش مي دهد.

از ديگر مزاياي استفاده از دوربين مداربسته چند سنسوره جنبه زيبايي شناسي و تميز بودن کار مي باشد. زيبايي شناسي در اماکن مختلف تجاري ، بيمارستان ها و دانشگاه ها و از اهميت بالايي برخوردار مي باشد.

شما مي توانيد با نصب دوربين مداربسته پاناروما چند سنسوره به جاي چند دوربين ثابت در جهات مختلف اين مشکل را حل نماييد. به عنوان مثال يک دوربين چهار سنسوره به طور موثر مي تواند پوشش ??? درجه با يک سنسور رو به جلو ، يکي رو به پايين و دو سنسور ديگر رو به طرفين اين امکان را براي شما فراهم نمايد

AXIS P3707-PE Network Camera

اين دوربين مداربسته مي تواند به عنوان جايگزين PTZ عمل نموده و با نصب آن در گوشه اي از يک ساختمان نياز خود را به ? دوربين مجزا از بين برده و همان پوشش تصوير را در اختيار داشته باشيد.

آگاهي و نظارت بهتر بر موقعيت

با ديد گسترده اي که دوربين پاناروما در اختيار اپراتور قرار مي دهد مي تواند آگاهي و نظارت بهتري بر مکان مورد نظر داشته باشد ، به خصوص وقتي که آنها نياز به سوئيچ بين دوربين هاي ديگر يا مشاهده تصاوير به صورت کاشي مانند ندارند.

دوربين چند سنسوره مي تواند تصاوير سنسور هاي مختلف دوربين را با هم ترکيب نموده و به آنها توانايي بيشتري براي نظارت بر صحنه ها و زوم بر روي جزئيات خاص را مي دهد.

به هر حال استفاده از دوربين هاي مداربسته پاناروما مي تواند يک حرکت نزولي باشد. اگر چه اين دوربينها قادر به پوشش محدوده بيشتري مي باشند اما براي ضبط جزئيات از نقاط خاص مناسب نمي باشند.

براي حل اين مشکل دوربينهاي مداربسته پاناروما که با رزولوشن تصوير بالاتر طراحي شده اند به طور موثر مي توانند برد دوربين را براي مقاصد تشخيص و نظارت افزايش دهند. با اين حال شناسايي دقيق تنها در محدوده نزديک امکان پذير مي باشد.

نظارت و ضبط زنده تصاوير

يکي از مهمترين مزاياي استفاده از دوربين مداربسته پاناروما توانايي آنها در ترکيب نظارت زنده و فعال مانند دوربين مداربسته PTZ با ضبط براي مقاصدي مانند پزشکي قانوني يا مشاهدات بعد از رويداد و وقوع جرم مي باشد.

با استفاده از VMS اپراتور مي تواند در يک بخشي از صحنه براي بررسي دقيقتر آن زوم کرده در حالي که بقيه سنسور ها در حال نظارت بر قسمت هاي ديگر صحنه مي باشند.

اين توانايي براي بررسي پس از رويداد که ممکن است در حالي که در نقطه اي زوم کرديم ، به طور همزمان در حال تماشاي بخش هاي ديگر تصاوير ضبط شده هم هستيم کاربرد دارد.

ترکيب دوربين مداربسته PTZ با دوربين مداربسته چند سنسوره

اخيرا شرکت Axis اقدام به ارائه مدلي از دوربين مداربسته چند سنسوره خود نموده که مي توان به صورت اختياري يک دوربين مداربسته PTZ را نيز در زير آن نصب نمود. با ترکيب اين دو مدل دوربين مداربسته مي توان يک سيستم نظارتي کامل و دقيق را براي اماکن مختلف فراهم آورد.

شما مي توانيد علاوه بر اينکه در حال تماشاي تصوير ??? درجه پاناروما دوربين چند حسگره مي باشد در مواقع لزوم يا وقوع رويداد هايي مانند تصادف با استفاده از انتخاب آن بخش از تصوير به وسيله دوربين PTZ خود سريعا بر روي سوژه مورد نظر زوم کنيد.

ترکيب اين دو دوربين اگرچه هزينه بالايي دارد اما براي نظارت بر اماکني مانند پارکينگ هاي روباز يا محيط هاي بزرگ بسيار مناسب و کاربردي مي باشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 3

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • نرم افزار مديريت مشتريان
  • موسسه مهاجرتی در شیراز
  • چيتا وي پي ان
  • چيتا وي پي ان
  • آموزش سئو در زوميت
  • موسسه حقوقی
  • نرده بالکن
  • آموزشگاه آشپزي
  • شيائومي اقساط
  • ارسال پیامک به لیست سیاه
  • دانلود سريال
  • خريد اکانت اسپاتيفاي
  • عکاس مینیمال
  • سایبان برقی
  • دوره ÙŠ آموزش کاتلين
  • سایبان برقی منصف
  • Chocolate Milkshake
  • شارژ کارتريج در تهران را از کجا بخواهيم؟
  • سئو کار حرفه اي
  • اسليو معده
  • شروع برنامه نويسي
  • دانلود کتاب English File
  • آداپتور صنعتي
  • خرید cp
  • تيتانيوم دي اکسيد
  • تيتانيوم دي اکسيد
  • دکتر ولي زاده هيپنوتيزم
  • شرکت طراحي ويلا
  • خبرگذاري آراد
  • شرکت اتيه انرژي تلاش
  • بام ساز مجري سقف شيرواني
  • فروشگاه اينترنتي بانيليون
  • گات ترکي
  • باغ ايراني
  • تهران گاردن
  • https://kartvisitirani.ir/
  • صنعت گستر سامان
  • لنت لاين
  • فروشگاه اينترنتي شهر تلويزيون
  • سيلک فکتوري
  • بيسکوتي Ú©ÙŠÚ©
  • فروشگاه اينترنتي خانم Ú¯Ù„
  • طراحی سایت اصفهان
  • فیلم ایرانی
  • خرید دوربین مدار بسته
  • لیست قیمت دوربین اچ دی هایک ویژن
  • لیست قیمت دوربین تیاندی
  • طراحي وب سايت
  • خودروبر امید
  • باغ استور
  • خرید بک لینک EDU
  • محصولات نانوسان
  • آموزش زبان انگلیسی کودکان
  • آموزش زبان انگلیسی کودکان
  • آموزش زبان انگلیسی کودکان
  • تهران لرن
  • free stories for kids
  • online short stories for kids
  • moonzia
  • آموزش نقاشی کودکانه زیبا
  • اقامت Ùˆ مهاجرت به کانادا
  • شرایط Ùˆ هزینه های تحصیل در قبرس شمالی
  • دانلود بازی کامپیوتر
  • زندگی در قبرس
  • زندگی در قبرس
  • کفش بلور
  • راهنمای خرید کفش پیاده‌ روی
  • Akhbarshab
  • twitter smm panel
  • little mermaid
  • خرید اکانت v2ray
  • ابزارآلات
  • خرید اشتراک v2rayng
  • cheapest smm panel
  • خرید صندوق انتقادات Ùˆ پیشنهادات
  • آموزش زبان اسرائیلی
  • مشاور سئو
  • controlmgt.ir
  • virgool
  • virgool
  • تبلیغات پاپ آپ
  • آیین نامه راهنمایی Ùˆ رانندگی
  • سایت رایگان
  • نمونه سوالات آیین نامه
  • ایران سی ان
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • Ú©Ù„ مطالب : 163
  • Ú©Ù„ نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 23
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 35
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ امروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ دیروز : 0
  • بازدید هفته : 137
  • بازدید ماه : 896
  • بازدید سال : 3370
  • بازدید Ú©Ù„ÛŒ : 9569
  • کدهای اختصاصی